Tuesday, April 6, 2010

Perginya Seorang Sahabat...





5 APRIL - Semalam berlakunya kejadian kemalangan yang meragut nyawa seorang ahli KPIPM, yang bernama Mohamad Hafizul Husna bin Mohammad Salehuddin, mahasiswa tahun 3, Kuliah Bahasa, Universiti al Azhar, Kaherah.

Proses memandikan jenazah dan pengebumian terpaksa ditangguhkan hari ini kerana beberapa masalah teknikel di pihak Hospital dan Polis. Pada hari ini, urusan tersebut berjaya diselesaikan dan jenazah selamat di kebumikan.

Pada jam 8.30 pagi, Yang Dipertua KPIPM, Ustaz Khairul Asyraf bin Mohd Khir bersama keluarga jenazah, dan beberapa orang ahli KPIPM sudah tiba di perkarangan Hospital Zahra'.
Pada jam 9.30 pagi, bilangan ahli KPIPM yang menunggu sudah hampir mencapai 40 orang. Setelah beberapa urusan berjaya diselesaikan di pihak polis dan hospital, akhirnya pada jam 10.22 pagi, jenazah mula dimandikan oleh pihak hospital.

Segala urusan pemandian jenazah berjalan lancar dengan pantauan daripada Presiden PMRAM, Yang Dipertua KPIPM, ayah saudara mangsa, dan beberapa orang lagi, termasuk saksi utama, Ustaz Mohd Azuan bin Kamaruddin.

Setelah selesai proses tersebut, jenazah telah dibawa ke Hayyu Asyir untuk disembahyangkan dan dikebumikan di perkuburan orang Melayu yang terletak di sana.

Proses pengebumian selesai pada jam 12.57, dan Timbalam Presiden PMRAM, Ustaz Shahrizan bin Hazime mula mengepalai majlis bacaan tahlil, dan disusuli dengan doa yang dibacakan oleh Ustaz Mohd Azrul bin Ismail.

Pada jam 1.15, himpunan telah bersurai.


AL-FATIHAH
buat saudaraku Hafizul Husna Bin Mohammad Salehuddin

Sila Lawati :kpipm64.blogspot.com

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

.::Rise Of Islam::.

FOM Ads II
FOM Ads

Rangkaian Islam

Download

Followers

سبحان الله

Tazkirah Hari ini

Kata2 Imam Syafie : Ketika ditanya :" Mengapa tuan sering memegang tongkat, padahal tuan bukan seorang yang lemah?"
Ia menjawab :"Agar aku dapat mengingat bahawa aku akan berangkat dari dunia ini."


  © Blogger template 'Grease' by Fariezatie 2010

Back to TOP